Meghalni március 15-én

Mázlista az a forradalmár, aki elmondhatja magáról: megszülettem október 23-án, meghaltam március 15-én.

Obersovszky Gyulának megadta az ég: '56-ban született, legalábbis életének az a fele ekkor kezdődött, amely '56-ra épült, '56-ot megszenvedte, '56-ból táplálkozott. És a másik forradalom ünnepének hajnalán, 2001. március 15-én hunyt ki vulkán - lényének tüze.

Honlapomon és többek között egy filmben is többször megemlékeztem róla.

Két fényképpel idézem meg: az első 1996-ban készült, a budapesti Lengyel Intézetben első ízben bemutatott '56-os portréim kiállításának megnyitóján: velem szemben, a kép jobb felén Oby néz rám atyai meghatódottsággal. - Kiállítási tárgy lettem, és mi több: mégis sikerült fellógatni! - mondta ironikusan a róla készült kifüggesztett fotóról.

A második kép 2009-ben készült, a XIII. kerületi Keszkenő utcai lakás emléktáblájánál. Oby lakhelyénél a Művészetbarátok Egyesülete halála napján évente megemlékezik. Tizen voltunk. Egy maréknyi ember.

Isten áldja a magyar szabadság hőseit!