Újraéledek

Ebben az évben van a forradalom hatvanadik évfordulója, ezért 2016-ot a továbbiakban nemes egyszerűséggel Jubileumi évnek fogom nevezni.

Pillanatnyilag kevéssé kalkulálok azzal, hogy a századik évfordulót, 2056-ot megérem, de ha mégis, elég biztosnak tűnik, hogy a forradalom egyetlen résztvevőjével sem találkozhatok majd akkor - legalábbis földi viszonyok között nem. Tehát most kell a feladatot elvégezni. 

img_0563.JPG

Mi a teendő?

Ma még élnek - fogyatkozó számban - a forradalmi idők tanúi: az úgynevezett ötvenhatosok, az egykori fegyveresek, a forradalom okán elítéltek. A következő hónapokban felpörgetem azt a dokumentációs munkát, amelyet bő húsz évvel ezelőtt kezdtem el az ötvenhatosok életútjainak rögzítésével, arcképük megörökítésével. Pontosabban: nem felpörgetem, hanem folytatom 15 év szünet után (ami alatt az életem eléggé másról szólt.) A lényegre fókuszálva: '56 szellemében újraéledek.

Vállalásaim a Jubileumi év kapcsán az alábbiak:

1) Ötvenhatos fegyveresek fotózásának folytatása - elsősorban az egykor halálra-, életfogytra ítéltek és az '56-os részvételük okán börtönbüntetést elszenvedettek érdekelnek. A célom június 3-ig legalább 30 ember, december 13-ig összesen legalább 50 személy megörökítése.

img_0428.JPG

2) Ötvenhatos külföldi barátaink fotózásának folytatása - a már felkeresett olaszok, lengyelek és finnek mellett szeretném más nemzet fiait-lányait is megörökíteni, olyanokat, akik a forradalom alatt illetve utána szolidárisak voltak a magyarsággal illetve segítettek a magyar menekülteken. A célom legalább három országba az utazást és a fotózást megszervezni és oda eljutni 2016. augusztus 31-ig.

3) Ötvenhatos honlapom (www.1956.hu) teljes átalakítása: a jelenleg ott elérhető cikkeket átköltöztetem a blogra. A honlapon kizárólag az ötvenhatosokról készített portréfotóim és életút-interjúim lesznek elérhetők. A korábban rögzített negyvenezer perc interjú valamint ezer fotó digitalizálása, leírása és szerkesztés utáni közreadása is megkezdődik. A megújult honlapra a határidő 2016. február 16., az idegennyelvű változatot 2016. július 14-ig adom közre.

+1) Az ezredfordulón már megjelent 1956 Budapest Arcok és sorsok c. könyvem az újabb arcképekből is válogatott, bővített kiadását tervezem 2016. augusztus 29-i határidővel.

img_0364.JPGA felsoroltak megvalósítása kizárólag a Jóistenen és rajtam múlik. Ami engem illet, ezzel a bejegyzéssel megtettem az első lépést. Reménységgel, hogy folytköv ;-)

 

 

 

 

 

(A fotók a 2015. október 23-i helsinki Balassi Intézeti kiállításom előtt/megnyitásán készültek.)

img_0479.JPG

img_0532.JPG

img_0522.JPG

 

 

 

img_0598.JPG