Újratervezett ötvenhat

Pontosabban: megújul az 1956.hu.

Teljesen újraterveztem. Január óta dolgozom rajta, igyekeztem egy olyan felületet készíteni, amely kielégíti a fiatalok igényeit is, így elsősorban kevés a szöveg és inkább a képek hangsúlyosak, valamint okostelefonon is jól néz ki és jól funkcionál.

A cél érdekében minden ötvenhatostól minimálszöveget (1-2 jólirányzott mondatot) tettem fel a honlapra, élettörténetük bővebb fejezete (1-1 oldalnyi terjedelmeben) csak kifejezetten a kiváncsiaknak érhető el, külön kattintást követően. Mindenkihez csatoltam egy rövid (2-3 perc hosszúságú) videót is, ahol az esetek zömében én mesélem el hősöm sorsát, egy-egy történetét. 1956_web_home.jpg

23 ötvenhatossal indul a honlap, de mivel több mint 120 elkészült interjúm van - és folyamatosan készítem az újabbakat -, a honlapon is fellelhető ötvenhatosok körét hetente bővíteni fogom. Nem csak magyarok, hanem külföldi barátaink is felkerülnek a netre. Mindezt okostelefonra terveztem lévén, minden tizen- és huszonéves azt nyomkodja a tömegközlekedésen (és gondolom otthon is), azon hallgat zenét, tájékozódik. Bízom benne, hogy az 1956.hu-ra is ráakad néhányuk.

Ja, és elkészült a honlap angol nyelvű verziója is.

Mindez nem volna, ha néhány ember önzetlenül, honorárium mentesen nem segít: Petres Andrea angol fordításban, Rácz Zsuzsa gépelésben, Radványi Zsolt képszerkesztésben. Köszönöm a munkájukat.

Mivel a honlapot magam finanszírozom, örömmel fogadok további önkéntes segítséget az ötvenhatosok illetve külföldi barátaink szövegei kapcsán, különösen az alábbiak szerint: 1) olasz nyelvű hangzó szöveg legépelésében; 1) olasz nyelvű gépelt szöveg magyarra fordításában; 3) interjúszövegek olasz, német illetve francia nyelvre fordításában; 4) interjúszövegek bármely nyelvre fordításában. Segíteni akarók és tudók ide írhatnak.

Honlapomat nyáron elhunyt édesapám, Csete György emlékének ajánlom, aki az ötvenhatosok további fotózására bíztatott és támogatta munkámat. A Műszaki Egyetem első éves hallgatójaként 1956-ban maga is ott volt néhány ismert helyszinen, sőt, néhány fotót is készített - ha ezeket meglelem a hagyatékban, mindenképp közlöm.